Az Azilum magazin különkiadásai

    • Árnyak az időn túlról 3

      Ft

      17 új, magyarul még nem olvasható novella a mítosz és a weird műfajából olyan szerzőkkel, mint F. Paul Wilson, Thomas Ligotti, Charles Stross, China Miéville, John Langan és W. H. Pugmire!

    • Árnyak az időn túlról 2

      Ft

      Kötetünk az Azilum különszámának, az Árnyak az időn túlról-trilógia második része, amely újabb tizenhét mítoszos írást tartalmaz olyan szerzőktől, mint TED Klein, Philip José Farmer és Colin Wilson. A novellák, amelyek a 60-as és a 80-as évek közötti időszakból származnak, egytől egyig most jelennek meg először magyar nyelven.

    • Árnyak az időn túlról

      Ft

      Az Azilum című magazin első különszáma 17 remekbe szabott, magyar nyelven először megjelenő novellát tartalmaz, amely nem csak a lovecraftiánus rettenet és a Cthulhu-mítosz „veteránjainak” ígér borzongást, hanem a műfajjal csak most ismerkedő, a különleges félelmet kereső olvasó számára is.

    • Algernon Blackwood: A wendigo és más furcsa mesék

      Ft

      Algernon ​Henry Blackwood (1869–1951) kis túlzással azok közé sorolható, akik épp csak akasztott emberek nem voltak életükben. Mindemellett valószínűleg meglepődne, ha megtudhatná, hogy változatos életútjából éppen rémírói munkássága tette őt emlékezetessé az utókor számára. Blackwood különös egyéniség a rémtörténet-írók társaságában, mert nem erősíti azt a nem minden alapot nélkülöző sztereotípiát, miszerint az ilyen irodalom felé hajlók valamiféle személyiségzavarban szenvednek vagy legalábbis arra hajlamosak, kórosan letargikusak, embergyűlölők. Blackwoodot kiváló társalgópartnernek tartották kortársai, leginkább „excentrikus” vonása, magának való természete és agglegénysége volt, valamint a kötöttségektől való irtózata.

      Kétkötetes válogatásunkkal alapos és hiteles képet kívánunk nyújtani a szerzőről a magyar olvasóközönség számára. A részletes életrajz mellett ezért jegyzetek és rövid keletkezéstörténet is kíséri mindazon műveit, amelyekre leginkább illik a hírhedt „blackwoodi” jelző.

      „Mr. Blackwood zsenije kétségbevonhatatlan; eleddig ugyanis senkinek nem sikerült ily szakértelemmel, komolysággal és aprólékos pontossággal lejegyezni a hétköznapi tárgyak és történések idegenszerű felhangjait, vagy ily természetfeletti érzékkel részletről részletre felépíteni a megszokotton túlmutató léthez vagy látomásokhoz vezető átfogó érzéseket és észleléseket. . . vitathatatlanul a hátborzongató légkör megteremtésének utolérhetetlen mestere.” (H. P. Lovecraft)

    • Algernon Blackwood: Az elhagyott ház és más rémtörténetek

      Ft

      Algernon ​Henry Blackwood (1869–1951) kis túlzással azok közé sorolható, akik épp csak akasztott emberek nem voltak életükben. Mindemellett valószínűleg meglepődne, ha megtudhatná, hogy változatos életútjából éppen rémírói munkássága tette őt emlékezetessé az utókor számára. Blackwood különös egyéniség a rémtörténet-írók társaságában, mert nem erősíti azt a nem minden alapot nélkülöző sztereotípiát, miszerint az ilyen irodalom felé hajlók valamiféle személyiségzavarban szenvednek vagy legalábbis arra hajlamosak, kórosan letargikusak, embergyűlölők. Blackwoodot kiváló társalgópartnernek tartották kortársai, leginkább „excentrikus” vonása, magának való természete és agglegénysége volt, valamint a kötöttségektől való irtózata.

      Kétkötetes válogatásunkkal alapos és hiteles képet kívánunk nyújtani a szerzőről a magyar olvasóközönség számára. A részletes életrajz mellett ezért jegyzetek és rövid keletkezéstörténet is kíséri mindazon műveit, amelyekre leginkább illik a hírhedt „blackwoodi” jelző.

      „Mr. Blackwood zsenije kétségbevonhatatlan; eleddig ugyanis senkinek nem sikerült ily szakértelemmel, komolysággal és aprólékos pontossággal lejegyezni a hétköznapi tárgyak és történések idegenszerű felhangjait, vagy ily természetfeletti érzékkel részletről részletre felépíteni a megszokotton túlmutató léthez vagy látomásokhoz vezető átfogó érzéseket és észleléseket. . . vitathatatlanul a hátborzongató légkör megteremtésének utolérhetetlen mestere.” (H. P. Lovecraft)

    • Arthur Machen: Az álmok hegye; A titkos dicsőség; Mons angyalai

      Ft

      ARTHUR MACHEN (1863–1947) PONTOSAN OLYAN ÉLETET ÉLT ÉS pontosan olyasfajta műveket írt, amelyet egy rémtörténetírótól elvárnánk. Ahogyan H. P. Lovecraft, Machen is szegénységben és mellőzöttségben töltötte élete legnagyobb részét; de nagy, amerikai kortársától és kvázi követőjétől eltérően, Machen 1932-től életjáradékban részesült, amely megmentette őt a nélkülözéstől, így életének utolsó éveit viszonylag jómódban tölthette. Hogy Machen számított-e arra, hogy művei fennmaradnak halála után, nyitott kérdés: regényei, történetei, tanulmányai és újságírói munkái még mindig alig voltak ismertek, amikor 1929-ben visszavonult a buckinghamshire-i Amershambe, és ő lepődött volna meg leginkább azon, ha arról szerzett volna tudomást, hogy legjobb történetei mindenhol felbukkannak, kezdve a drága, limitált kiadványoktól egészen a nagy példányszámú, puhafedeles kötetekig. A végén Machen főleg az elhivatott műértők bámulatának a középpontjába került, de munkái elragadó voltának és annak a számottevő hatásnak köszönhetően, amelyet a későbbi horrorirodalomra gyakorolt, neve egészen addig fennmarad, amíg az irodalom meg nem szűnik létezni.

    • Arthur Machen: A nagy Pán isten és más szentségtelen történetek

      Ft

      ARTHUR MACHEN (1863–1947) PONTOSAN OLYAN ÉLETET ÉLT ÉS pontosan olyasfajta műveket írt, amelyet egy rémtörténetírótól elvárnánk. Ahogyan H. P. Lovecraft, Machen is szegénységben és mellőzöttségben töltötte élete legnagyobb részét; de nagy, amerikai kortársától és kvázi követőjétől eltérően, Machen 1932-től életjáradékban részesült, amely megmentette őt a nélkülözéstől, így életének utolsó éveit viszonylag jómódban tölthette. Hogy Machen számított-e arra, hogy művei fennmaradnak halála után, nyitott kérdés: regényei, történetei, tanulmányai és újságírói munkái még mindig alig voltak ismertek, amikor 1929-ben visszavonult a buckinghamshire-i Amershambe, és ő lepődött volna meg leginkább azon, ha arról szerzett volna tudomást, hogy legjobb történetei mindenhol felbukkannak, kezdve a drága, limitált kiadványoktól egészen a nagy példányszámú, puhafedeles kötetekig. A végén Machen főleg az elhivatott műértők bámulatának a középpontjába került, de munkái elragadó voltának és annak a számottevő hatásnak köszönhetően, amelyet a későbbi horrorirodalomra gyakorolt, neve egészen addig fennmarad, amíg az irodalom meg nem szűnik létezni.

    Start typing and press Enter to search

    Kosár

    Nincsenek termékek a kosárban.